Sunday 8 May 2016

Toli kažkur

Gali galėsi galėti galima, kur kas labiau, negu nori. Tam tikru tikslu tu eini kažkur, bet nežinai, kokiu tiksliai. Tikslai yra anapus suvokimo, o gal stokoji suvokimo, pasikėlimas nežmoniškas. Žmogau, atsipeikėk. Abstrakcija, abstrakcija, obstrukcija, galų gale, bėgimas yra prievarta, prievarta prieš save prieš aplinką, kur stovi, liko stovėti, tau nubėgus, todėl tu gali pasigirti, kad išsivaduoji. Jei bėgsiu pakankamai greitai, ar nusiplėš mėsa, viskas, galiausiai liks smegenys stiklainyje ar net jų neliks, galiausia, liks tik viskas, ko neįmanoma nusakyti žodžiais, taigi, nieko nebus prarasta.
 
Galbūt tu ateis, kai manęs nebus; bet dažniau būna atvirkščiai, dažniau aš laukiu tavęs. Tu žiūri į kitą pusę, todėl aš laukiu akių kontakto ir bandau patikėti, kad tu ne robotas. Kad tu žmogus, kad prabilęs, tu šnekėsi tai, ką aš kalbu mintyse būdamas tavimi. Nes kitaip. Kitaip, žinai, būtų liūdna, ar ne, būtų daug tylos, tyla nėra blogai, tyla yra gerai. Bet ne tyla, pilna tuštumos, kurios neužpildai savo aktyviu tylėjimu – tylėk įnirtingai, žiūrėdamas man į akis ir aš patikėsiu, kad tavo akys yra mano akys yra tavo akys, yra kuosos akys yra dangus, yra upė, yra medis, yra žolė, yra netgi grindinys, pastatas, namas, bet kas. Nes aš visada laukiau, kad tu prabilsi, kitu atveju skambėtų nekaip. Nenoriu gadinti vaizdo, gyvenimo, kažko, ko aš nenoriu liesti savo buvimu, kalbėjimu, diskursu, įsikišimu; kištis į gamtą negerai, kištis į tavo gyvenimą – taip pat. Kitas yra visiškai Kitas, būk Kitas, prašau, būk kitas negu aš. Net sapne aš esu Kitas. Mūsų daug.

Aš noriu kad tai būtų filmas. Kad gale būtų titrai. Kad tu kažką suprastum, jei žiūri, suprasi, gerai? Aš tikiu, prašau, suprask teisingai, nenuvilk. Nenoriu, kad suprastum kaip nors kitaip, kaip nors banaliai. Medžiai, pušys, gėlės, rūšys, taip.

Gal tai ir gerai, aš eisiu ir eisiu, todėl, kad suspenduosiu savo natūralistines prielaidas, gal tave irgi suspenduosiu, nes kad ir ką rasčiau, būčiau radęs ant įsivaizduojamos sofos įsivaizduojamame name, kur aš gulėčiau ir žiūrėčiau į lubas; aš lubas mačiau mirtingomis akimis, kupinomis siaubo, prašau, ateik sapne, nes aš laukiu, tu galėjau ten būti, galėjai traukti mane už rankos, kol jos nenutrauktum, bet tam, kad aš likčiau vietoje, vata ir lūžtantis kartonas. Tyla žaloja smegenis, kai lauki mirties. Aš laukiau galimybės pabėgti, kad nereikėtų laukti. Nėra nieko baisiau negu laukti. Nes laukimas yra tuščias.

Aš pagaunu save, kad mastau apie titrus gale. Ten turėtų sėdėti kitas aš, kažkur tamsoje, presumably ant sofos. Su popkornu? Ir paplosiu sau, kitam sau, už vaidybą. Todėl dabar turiu vaidinti gerai. Gal aš esu visi, o gal visi esu po truputį aš? Aš mastau apie titrus, nes tik todėl galiu negalvoti apie tai, kad filmas baigsis, juosta baigsis, ar bus „refresh“ mygtukas? O gal ne? Tada apie ką šis filmas buvo, nežinau, gal apie tai, kaip aš turėčiau suprasti kažką, pavyzdžiui, kad tai filmas? Kažką kliedžiu, nes nebegaliu. Tušti žodžiai yra tušti.

2016